Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over onze diensten, werkwijze of wat je kunt verwachten als medewerker? Op deze pagina vind je heldere antwoorden op de meest gestelde vragen door klanten en cliënten. Zo weet je precies waar je aan toe bent.
Wat doet Artemis Health precies?
Artemis Health biedt preventieve medische diensten voor bedrijven. Denk aan PMO’s, PAGO’s, beroepskeuringen en vaccinaties. We helpen organisaties om te voldoen aan de Arbowet en bouwen mee aan gezonde, aantrekkelijke werkplekken.
In welke regio’s zijn jullie actief?
Wij zijn landelijk actief. Onze professionals komen altijd op jouw locatie.
Werken jullie met gecertificeerde artsen en specialisten?
Ja, al onze medisch professionals (artsen én verpleegkundigen) zijn BIG-geregistreerd en onze specialisten voldoen aan de geldende kwaliteits- en beroepsnormen.
Zijn jullie ISO-gecertificeerd?
Ja, Artemis Health is ISO 27001 en ISO 9001-gecertificeerd. Dit betekent dat onze processen voldoen aan hoge kwaliteits- en veiligheidsnormen.
Werken jullie samen met arbodiensten of bedrijfsartsen?
Ja, wij werken aanvullend op of samen met arbodiensten. Ook ondersteunen we bedrijfsartsen met onze medische onderzoeken.
Bieden jullie ook ondersteuning bij de RI&E?
Ja, dit doen wij via Artemis Safety, een dochteronderneming van Artemis Health. Omdat de organisaties nauw met elkaar verweven zijn sluit de dienstverlening naadloos op elkaar aan.
Kan ik ook voor een eenmalige dienst bij jullie terecht?
Zeker. Je kunt bij ons terecht voor zowel eenmalige onderzoeken als structurele trajecten.
Hoe snel kunnen jullie een PMO, PAGO of keuring uitvoeren?
Afhankelijk van de grootte en urgentie kunnen we vaak binnen één tot twee weken starten met de communicatie en het versturen van de uitnodigingen. Bij kleine onderzoeken kan dit soms zelfs sneller!
Hoe ziet het traject eruit van aanvraag tot rapportage?
We starten met een intake, maken een voorstel op maat, plannen het onderzoek in, voeren het uit en leveren een duidelijke rapportage met advies.
Wat kost een PMO, PAGO of keuring?
De kosten hangen af van de omvang, locatie en inhoud van het onderzoek. Vraag gerust een vrijblijvende offerte aan.
Hoe verloopt de communicatie met medewerkers?
Wij verzorgen de digitale uitnodigingen en uitleg richting medewerkers. Alles wordt helder, professioneel en AVG-proof gecommuniceerd in ons ISO gecertificeerd softwaresysteem.
Is het mogelijk om de onderzoeken op locatie te doen?
Ja. We komen altijd naar jouw locatie om de drempel voor medewerkers laag te houden. Ook digitale uitvoering is mogelijk.
Kunnen jullie helpen bij het opstellen van een gezondheidsbeleid?
Wij geven advies op basis van de resultaten van het onderzoek, maar stellen geen volledig gezondheidsbeleid op. Wel denken we mee in vervolgstappen.
Wat gebeurt er met de data en medische gegevens?
Medische gegevens worden strikt vertrouwelijk behandeld volgens de AVG. Medewerkers krijgen een persoonlijke uitslag via een persoonlijk digitaal portaal; werkgevers ontvangen alleen geanonimiseerde groepsresultaten.
Leveren jullie ook groepsrapportages of managementsamenvattingen?
Ja. Na afloop ontvang je als werkgever een duidelijke managementrapportage met inzichten en eventuele aanbevelingen.
Zijn jullie onderzoeken AVG-proof?
Ja. Wij werken volledig volgens de AVG-richtlijnen. Gegevens worden veilig opgeslagen, verwerkt en alleen gedeeld met toestemming.
Kunnen we jaarlijks met jullie samenwerken (bijvoorbeeld via abonnement)?
Ja. Met ons Safe365-abonnement ben je het hele jaar door verzekerd van actuele arbozorg, inclusief periodiek onderzoek en toetsing.
Is deelname aan een PMO of PAGO verplicht?
Nee, deelname is vrijwillig. Je werkgever moet het onderzoek aanbieden, maar jij bepaalt zelf of je meedoet.
Hoe lang duurt het onderzoek?
Afhankelijk van de inhoud duurt het onderzoek meestal 20 tot 45 minuten. Dit hoor je van tevoren.
Wat moet ik meenemen naar mijn afspraak?
Een geldig legitimatiebewijs is verplicht. Soms krijg je aanvullende instructies, bijvoorbeeld om nuchter te verschijnen. Deze ontvang je vooraf per mail.
Wie ziet mijn medische gegevens?
Alleen de betrokken arts of medisch professional. Werkgevers krijgen geen toegang tot jouw persoonlijke gegevens.
Krijg ik zelf de uitslag?
Ja. Je ontvangt persoonlijk en vertrouwelijk een terugkoppeling, vaak met leefstijladvies of tips.
Wat gebeurt er met mijn gegevens na afloop?
Jouw gegevens worden vertrouwelijk opgeslagen volgens de AVG en niet gedeeld zonder jouw toestemming.
Worden mijn resultaten gedeeld met mijn werkgever?
Nee. Je werkgever ontvangt uitsluitend geanonimiseerde groepsdata en ziet nooit individuele resultaten.
Hoe ontvang ik mijn vaccinatiebewijs?
Na vaccinatie ontvang je een bevestiging in je persoonlijke digitale portaal. Voorafgaand aan de vaccinatie maak je zelf een account aan waarin je het bewijs ook terug kunt vinden.
Kan ik mijn afspraak verzetten of annuleren?
Ja, je ontvangt altijd informatie over hoe je jouw afspraak kunt wijzigen via je persoonlijk account. We vragen je dit tijdig te doen.
Waar vindt het onderzoek plaats?
Dit hoor je via je werkgever of van ons rechtstreeks. Wij komen altijd op locatie van je werkgever, welke locatie dit precies is krijg je te horen in de uitnodiging/ afspraakbevestiging.
Het lukt niet om in te loggen, wat nu?
Zorg dat je altijd eerst een account aanmaakt door op de knop ‘inschrijven’ te drukken.
Kies welk emailadres je wil gebruiken en maak een sterk wachtwoord aan. Wij adviseren om je privé-emailadres te gebruiken, maar dit mag uiteraard ook een zakelijk emailadres zijn.